donderdag 17 september 2009

Gute Nacht, Freunde

Er staat een man op het podium en hij geniet zichtbaar van het moment. Als hij naar de gezichten kijkt, ziet hij leerlingen, collega's, vrienden. Grootse en prachtige dingen zal de toekomst hem geven, maar afscheid nemen van het oude en vertrouwde, is altijd lastig.

Sorghvliet neemt afscheid van meneer Vogel, op de manier zoals dat Sorghvliet betaamt. Met toneel en zang, met komedie en emotie, met docenten en leerlingen. Sorghvliet neemt afscheid met de sfeer die Sorghvliet zo eigen is, die ook het docentenkorps zo eigen is.
Ik kan oprecht zeggen dat het voor mij een eer is hieraan te hebben meegewerkt. Dat ook ik afscheid heb kunnen nemen van meneer Vogel, leraar Duits, die ik altijd zal blijven herinneren om de momenten in de klas dat hij zei: "Eigenlijk is het wel gezellig om de hele les te blijven kletsen." En vervolgens moeiteloos een lesuur vulde.
Afgelopen vrijdag heb ik weer mogen meemaken hoe goed die man kan omgaan met het podium, de schlagers en het publiek.

Meneer Vogel, ik wens u het beste en niets minder.

3 opmerkingen:

  1. Julika12:14:00

    Oh! Zo jammer dat ik het gemist heb! Maar ik vind het een mooi stukje simme:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij hartgrondig bij Julika aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huh?! Is er een speciale afscheidsavond geweest? Wanneer, waar en waarom weet ik er niks van!?

    Ik sluit me helemaal aan bij de dames!

    BeantwoordenVerwijderen