maandag 24 augustus 2009

De ochtendkrant

Tijd van schrijven: 07.39 uur.
Terwijl de zon met gouden stralen over de daken klimt, totdat ook de bloemen hun bladeren kunnen badderen in het doorzichtig ambrozijn, ben ik al ongeveer twee uur wakker. En in die twee uur is mijn respect voor ochtendkrantenlopers gestaag gegroeid. Want als je elke ochtend om half zes op moet staan, om vervolgens honderd kranten te bezorgen, heb je karakter. En dan heb ik het nog geeneens over de kou in winter en de plensende, miezerende en hozende regen gedurende de rest van de jaargetijden.
Heb ik mijn job gevonden? Nou, ik denk het niet. Niet als ik mijn dag graag fris, fruitig en zonder gevoel van misselijkheid wil beginnen.
Inmiddels schijnt de zon al in mijn kamer en streelt mijn ogen zachtjes toe. Andermaal val ik in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten