zaterdag 13 juni 2009

U hebt geen nieuw bericht

In de Tweede Kamer zitten is best leuk. De stoelen zijn erg relaxed, er zijn microfoons waarin je zonder enige gêne mee kan zingen met de leukste nummers op je iPod (zolang je maar niet op het knopje drukt) en er zijn mensen die alles opschrijven wat je zegt.
Het wordt een ander verhaal als je politicus bent en in de Tweede Kamer zit. Dan ben je daar voor serieuze zaken. Jij vertegenwoordigt een deel van de Nederlandse bevolking. Jij bent de stem van jouw kiezers. Vandaar ook dat politieke partijen graag contact willen houden met hun achterban en ook altijd bereikbaar zijn voor goede ideeën. Veel partijen kunnen dan ook bereikt worden doormiddel van een telefoonnummer.
De PVV niet. De PVV heeft helaas geen telefoonnummer en loopt op die manier makkelijke communicatie met hun kiezers mis. Ook als je geïnteressseerd bent in de politieke campagne voor de verkiezingen van het Europees Parlement, zijn ze niet bereikbaar via telefoon. Dat is jammer.
Gelukkig hebben ze wel iets anders: "Mail aan Geert". Dat heb ik dus maar gedaan. Dat is ook veel persoonlijker. Want wie wil er nou ene meneer of mevrouw die en die spreken? Ik wil Geert!

Nu is mijn mail al een tijdje onderweg geweest en heb ik nog steeds geen reactie. Misschien dat Geert het een beetje te druk heeft, dat zou best kunnen. Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden om ene meneer of mevrouw die en die te spreken. Dan had ik nog het idee dat er iemand was...

De PVV heeft geen telefoonnummer, de nieuwste vorm van zelfrespect is jezelf 'respect-en' op Hyves en Real Madrid betaalt meer dan de gehele begroting van Ajax voor een stel onderbenen en een achternaam. De dingen lijken een beetje uit de klauwen te escaleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten